Svenska Friidrottscupen Division 1 Södra
Klubbhjärta - vad är det?
2022-08-14 21:07
Foto: Anna N, Kerstin K, Tony J

Att vara engagerad i föreningsverksamhet antingen via tävlingsarrangemang, barnledare, ungdomstränare eller via organisatoriska samt administrativa uppgifter kräver det vi kallar klubbhjärta.

Under lördagen arrangerade grönsvart en seriematch i div 1 för herrar o damer på Krstd IP. En friidrottsmatch kräver ca 50 funktionärer i flera roller med viss specialkompetens i olika grenar.

Det var därför mycket glädjande att se föräldrar, syskon, fd aktiva, unga aktiva etc åta sig olika uppdrag och i vissa fall med kommentar som...kul o lära sig.

Klubbkänsla visades också av 14 åriga Johanna Falk som fick göra ett akut inhopp på 3000 m p g a sjukdom och skada hos ordinarie. En oerhört strong och lojal insats som även utfördes av isländske kasttränaren Halldór Lárusson som kom direkt från flyget lätt lavapåverkad och gjorde ett kanonjobb som aktiv.

Vi vill med detta visa att lojalitet, samverkan, fighting spirit och ett stort klubbhjärta där alla har samma värde är grundstenen.

Klubbfanan är tillbaka och klubbhjärta är veckans ord.

//Mats L