Mikel 7:a på nytt klubbrekord igen!
2022-03-13 16:30
Foto: Isak Hjelm, Alexander Nertlinge Asp och Ian Dahlqvist

Under söndagen var det dags för dag 2 av IUSM i Göteborg. Grönsvart hade tre aktiva igång för att tampas om framskjutna placeringar.

Först ut var gårdagens viktpärsande Isak Hjelm, den här gången i P16 kula. Isak inledde trevande men ökade för varje stöt. I den tredje omgången kom ett nytt ”pärs”, 9.99m. Tyvärr räckte det inte för final och ytterligare tre stötar men Isak ska verkligen vara nöjd med sin insats efter att ha slagit personbästa i både vikt och kula.

Näst på tur var Nicole Björklund i F15 stav. En nervös Nicole inledde stabilt med att vara felfri fram till 2.44m (4cm över PB). Där tog det tyvärr stopp efter tre väldigt bra försök. Bra jobbat Nicole, högre höjder finns definitivt i kroppen och det ska bli spännande att se vad du kan åstadkomma i sommar.

Dag två innehåller desto fler finaler och i en av dem, närmare bestämt P15 1000m, sprang klubbens Mikel Månsson. Trots att Mikel fick kämpa mot lite armbågar inledningsvis så sprang han återigen ett strålande lopp. I mål som sjua på nytt PB och klubbrekord, 2.48,22min. Mikel slog faktiskt två klubbrekord och PB då han passerade 800m på 2.12,5min. Stort grattis till en strålande SM-debut Mikel!

Vi vill återigen passa på att berömma dem aktiva för den fina lagandan dem visat, vi är en klubb på frammarsch och vi hoppas det kan fortsätta att visa sig i vår/sommar med t.ex. Humlestafetten, stafett-SM och seriematcherna.

Kommande helg avslutas inomhussäsongen med inomhus-GM, återigen i Göteborg och Friidrottens hus. Vi önskar dem aktiva ett stort lycka till! Njut, ha roligt och kom hem med nya erfarenheter.

Over and out från Götet!

/Coach Alex och Coach Ian