Vera gladde med nytt klubbrekord i Kalmar
2022-07-24 00:55

Sommarspelen i Kalmar har sina sedvanliga tävlingar under lördagen och söndagen.

Ett tävlingsarrangemang som ofta drar många tävlande och håller hög klass. I år var 248 tävlande på plats som gjorde 736 starter - snygga siffror.

En grönsvart representant var på plats nämligen Guldgruppens Vera Frisk som startade i Stav F15 och på 80 m häck i F 14.

Vera själv var "så där" nöjd men bör nog vakna med ett leende efter nytt PB i stav på 2.45 m och tillika klubbrekord i både F15 o F17 samt hyfsade 13.53 sek på korta häcken. Båda resultaten innebär avancemang på Topp 25. Staven skall bli intressant att följa och bra att våga tävla på "okänd ort" som oftast på sikt stärker självförtroendet.

Under söndagen väntar Ystadsspelen på grönsvart i form av en dryg handfull atleter som jagar kvalgränser och som vi önskar ....Lycka till!

//Mats L